Provision of Vehicle Towing Services During Streets Operations

Numéro de sollicitation 597-2023

Date de publication

Date et heure de clôture 2023/12/19 17:00 HNE

Date de la dernière modification


    Description
    D2. SCOPE OF WORK

    D2.1 The Work to be done under the Contract shall consist of towing vehicles during Snow Clearing and Street Cleaning operations for the period from date of award until July 31, 2024, with the option of two (2) mutually agreed upon one (1) year extensions.
    (a) The City may negotiate the extension option with the Contractor within ninety (90) Calendar Days prior to the expiry date of the Contract. The City shall incur no liability to the Contractor as a result of such negotiations.

    D2.1.1 Changes resulting from such negotiations shall become effective on August 1st.of the respective year. Changes to the Contract shall not be implemented by the Contractor without written approval by the Contract Administrator.

    D2.1.2 Bidders are advised that, in future, the City may be participating in collaborative procurement initiatives with other levels of government. Accordingly, extensions to this Contract may not be exercised.

    D2.2 The major components of the Work are as follows:
    (a) Towing of vehicles to adjacent streets during Snow Clearing operations; and
    (b) Towing of vehicles to adjacent streets during Street Cleaning operations.

    D2.3 The Work shall be done on an "as required" basis during the term of the Contract.

    D2.3.1 The type and quantity of Work to be performed under this Contract shall be as authorized from time to time by the Contract Administrator and/or Users.

    D2.3.2 Subject to C7, the City shall have no obligation under the Contract to purchase any quantity of any item in excess of its actual operational requirements.

    D2.4 When towing is required, the City shall telephone and/or email the low responsive Contractor for towing services, as required. Should the Contractor not be available when requested, the City shall proceed to the next lowest responsive Contractor, etc. until the towing services required is obtained. The order will be confirmed by the issuance of a purchase order.

    D2.5 Notwithstanding D2.1, in the event that operational changes result in substantial changes to the requirements for Work, the City reserves the right to alter the type or quantity of work performed under this Contract, or to terminate the Contract, upon thirty (30) Calendar Days written notice by the Contract Administrator. In such an event, no claim may be made for damages on the ground of loss of anticipated profit on Work.

    1. brandPreference : Not Applicable - Service Item
      description : Towing Services During Snow Clearing Operaitons
      quantity : 9,500
      unitOfMeasure : Each

    2. brandPreference : Not Applicable - Service Item
      description : Towing Services During Street Cleaning Operations
      quantity : 4,500
      unitOfMeasure : Each

    Bidding and Documents are available on http://www.merx.com. Fees may apply; See https://www.merx.com/public/pricing for more information.

    Durée du contrat

    La durée estimée du contrat sera de 7 mois, avec une date de début proposée du 2024/01/01.

    Accords commerciaux

    • Accord de libre-échange canadien (ALEC)
    • Accord économique et commercial global (AECG) entre le Canada et l’Union européenne (UE)
    • Veuillez consulter la description ou les documents de l'appel d'offres

    Former un partenariat avec une autre entreprise

    La fonctionnalité permettant d'ajouter le nom de votre entreprise à la liste des entreprises intéressées est temporairement indisponible.

    Cette liste ne remplace pas et n'affecte pas les procédures de l'appel d'offres pour ce processus d'achat. Les entreprises doivent tout de même répondre aux demandes de soumissions et concurrencer en fonction des critères établis. Pour plus d'informations, veuillez lire les conditions d'utilisation.

    Coordonnées

    Organisation contractante

    Organisation
    The City of Winnipeg
    Adresse
    185 King Street
    Winnipeg, Manitoba, R3B 1J1
    Canada
    Autorité contractante
    Drew Murray
    Numéro de téléphone
    204-986-2492
    Adresse courriel
    DMurray@winnipeg.ca
    Détails de l'offre

    Les détails complets de cette occasion de marché sont disponibles sur un site tiers

    Cliquez sur le bouton ci-dessous pour vous rendre vers ce site Web. Le site tiers pourrait exiger la création d’un compte personnel pour consulter l’occasion de marché ou pour soumissionner. Les informations reliées aux frais encourus pour accéder aux détails complets sont indiqués sous l’onglet Description.

    Admissibilité et conditions d’utilisation

    Les occasions de marché du gouvernement du Canada, ainsi que les avis d’attribution, les documents de sollicitations et autres documents sont disponibles sans frais sur AchatsCanada, sans devoir s’inscrire.

    Les informations peuvent être disponibles sur une autre source avant d'être disponibles sur AchatsCanada. Vous avez peut-être reçu ces informations via un distributeur tiers. Le gouvernement du Canada n'est pas responsable des avis d'appel d'offres ou des documents et pièces jointes qui ne sont pas accédés directement à partir d’AchatsCanada.canada.ca.

    Les appel d'offres ou avis d'attribution du gouvernement du Canada sont titulaire d’une licence du gouvernement ouvert - Canada qui régit son utilisation. Les documents de sollicitation et / ou les pièces jointes à l'appel d'offres sont protégés par le droit d'auteur. Veuillez consulter les conditions d’utilisation pour obtenir plus d'information.

    Détails

    Langue(s)
    Anglais
    Durée du contrat
    7 mois
    Méthode d'approvisionnement
    Concurrentielle – Invitation ouverte à soumissionner

    Soutien aux petites et moyennes entreprises

    Si vous avez des questions concernant cette occasion de marché, veuillez communiquer avec l'agent de négociation des contrats, dont les coordonnées se trouvent sous l'onglet Coordonnées.

    Consultez notre page de soutien si vous avez besoin d'aide ou si vous avez des questions sur le processus d'approvisionnement du gouvernement, y compris sur la façon de soumissionner ou de s'inscrire dans SAP Ariba. Vous pouvez également contacter Soutien en approvisionnement Canada, qui dispose de bureaux à travers le Canada.

    Date de modification: