SU25TJE007 - Silviculture Surveys in the Fort St. James Area

Numéro de sollicitation SU25TJE007

Date de publication

Date et heure de clôture 2024/03/19 17:00 HAE


    Description
    The proposed contract requires Silviculture Surveys of approximately 4,173.7 hectares located across the Fort St. James area of the Stuart-Nechako Business Area.  The contract will require a range of qualified professionals and technical staff working in various conditions including isolated areas. 
    Contract deliverables will be planned for completion through the fiscal year to meet the business areas quarterly targets.  Projects will be completed concurrently as per the approved work progress plan and schedules.  See the Schedule A services for specific works required.

    Questions & Answers
    All contract related questions must be submitted in writing ONLY to the following email address: Forests.StuartNechakoTimberSalesOffice@gov.bc.ca.  Deadline for receiving questions is 2:00 pm on March 11, 2024.  If questions are received, a Question & Answer document will be posted to BC Bid by March 14, 2024.
        
        Tender submissions must be submitted in accordance with the terms and conditions specified in the tender package.
        
        If your bid deposit is in the form of cash, money order, certified cheque or bank draft, you will not be able to e-bid. See allowable submission delivery method(s) above. Also see Conditions of Tender for acceptable bid securities.

    The lowest priced or any tender will not necessarily be accepted.

    Be aware that BCTS has made changes to its EMS and SFM programs to meet the updated 2022 Sustainable Forestry Initiative (SFI) Forest Management Standard. Changes impacting BCTS clients include new training requirements (Table 008-1, 008-1A, Tailgate Training, SFI Awareness documents, and new Indigenous rights awareness training, as well as changes to training frequency and a new continuing education component). In addition, note changes to EMS/SFM Environmental Field Procedures and Incident Reporting Procedures which occurred June 1, 2022. 

    Supervisors and workers will need to be familiar with these changes prior to commencement of operations. These documents are posted on our external EMS/SFM website at BC Timber Sales - Business Area Environmental Management System (EMS) and Sustainable Forest Management (SFM) - Province of British Columbia (https://www2.gov.bc.ca/gov/content/industry/forestry/bc-timber-sales/forest-certification/ems-sfm).  More information on SFI available at www.forests.org.

    Unverified bid results will be posted to BC Bid after tender opening and once awarded the contract award results will be available on BC Bid.
        
    Please see the following website for
    important BCTS Contracting advisory notices and guidance information:
    https://www2.gov.bc.ca/gov/content/industry/forestry/bc-timber-sales/contracting
        
        Timber Sales Manager
        Stuart-Nechako Business Area
        BC Timber Sales
     

    Durée du contrat

    La durée estimée du contrat sera de 12 mois.

    Accords commerciaux

    • Accord de libre-échange canadien (ALEC)
    • Veuillez consulter la description ou les documents de l'appel d'offres

    Former un partenariat avec une autre entreprise

    La fonctionnalité permettant d'ajouter le nom de votre entreprise à la liste des entreprises intéressées est temporairement indisponible.

    Cette liste ne remplace pas et n'affecte pas les procédures de l'appel d'offres pour ce processus d'achat. Les entreprises doivent tout de même répondre aux demandes de soumissions et concurrencer en fonction des critères établis. Pour plus d'informations, veuillez lire les conditions d'utilisation.

    Coordonnées

    Organisation contractante

    Organisation
    Stuart-Nechako
    Adresse courriel
    Forests.StuartNechakoTimberSalesOffice@gov.bc.ca
    Détails de l'offre

    Les détails complets de cette occasion de marché sont disponibles sur un site tiers

    Cliquez sur le bouton ci-dessous pour vous rendre vers ce site Web. Le site tiers pourrait exiger la création d’un compte personnel pour consulter l’occasion de marché ou pour soumissionner. Les informations reliées aux frais encourus pour accéder aux détails complets sont indiqués sous l’onglet Description.

    Admissibilité et conditions d’utilisation

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    Détails

    Type d’avis
    Autre
    Langue(s)
    Anglais
    Durée du contrat
    12 mois
    Méthode d'approvisionnement
    Concurrentielle – Invitation ouverte à soumissionner

    Soutien aux petites et moyennes entreprises

    Si vous avez des questions concernant cette occasion de marché, veuillez communiquer avec l'agent de négociation des contrats, dont les coordonnées se trouvent sous l'onglet Coordonnées.

    Consultez notre page de soutien si vous avez besoin d'aide ou si vous avez des questions sur le processus d'approvisionnement du gouvernement, y compris sur la façon de soumissionner ou de s'inscrire dans SAP Ariba. Vous pouvez également contacter Soutien en approvisionnement Canada, qui dispose de bureaux à travers le Canada.

    Date de modification: