Notice to Vendors of Planned Procurement for Community Recovery Manager Services

Numéro de sollicitation 159474

Date de publication

Date et heure de clôture 2023/03/15 17:00 HAE


    Description
    This notice describes, in general terms, a future procurement opportunity contemplated by the Province of British Columbia (“BC”) through its Ministry of Emergency Management (the “Ministry”).
    The Ministry of Emergency Management & Climate Readiness (EMCR) leads provincial emergency and disaster risk management, builds and fosters collaborative relationships and partnerships, advances meaningful and lasting reconciliation, and supports all peoples in British Columbia to reduce disaster risk. As such, EMCR’s mission is to coordinate the ongoing cross-government work needed to learn from, respond to, recover from and prepare for emergencies using the best data and information available. EMCR works directly with local governments, First Nations, provincial ministries and agencies, federal departments, other jurisdictions, and industry in hazard mitigation, preparedness, response, and recovery.
    This notice is not a solicitation or a formal call for tenders or any other type of response. No legal rights or privileges are conferred by or will be deemed to arise as a result of this notice.
    The contents of this notice are subject to change and will not form or be deemed to comprise any part of the content of any formal procurement process or documentation that may be issued in the future.
    Vendors interested in the potential opportunity that this notice generally describes should continue to monitor BC Bid for formal notifications, if any, regarding any formal procurement process from the Ministry.
    Any vendor questions that may arise as a result of this notice should be deferred until and asked within the procedural context of any formal procurement documentation that would be posted on BC Bid.
    While subject to change at its sole discretion, currently the Ministry anticipates the following services and procurement schedule:
    ServicesPlanned Posting DateAward Date
    The Community Recovery Manager (CRM) plays a critical role in leading or supporting disaster recovery activities for affected  community(ies) following a disaster, helping manage the transition from  response to recovery and leading or supporting short medium and long term recovery efforts. The CRM will work with, among others, community leadership and staff, Emergency Support Services (ESS) Teams, building inspectors, the health sector, the insurance sector, Emergency Management and Climate Readiness (EMCR), Non-Government Organizations (NGOs), and private citizens such as volunteers and those impacted directly by the event. A key deliverable for the CRM is the creation of a community recovery plan to inform ongoing recovery activities. March 2023June 2023

    End of Notice of Planned Procurement
     

    Durée du contrat

    Voir la description ci-dessus pour voir tous les détails.

    Accords commerciaux

    • Veuillez consulter la description ou les documents de l'appel d'offres

    Former un partenariat avec une autre entreprise

    La fonctionnalité permettant d'ajouter le nom de votre entreprise à la liste des entreprises intéressées est temporairement indisponible.

    Cette liste ne remplace pas et n'affecte pas les procédures de l'appel d'offres pour ce processus d'achat. Les entreprises doivent tout de même répondre aux demandes de soumissions et concurrencer en fonction des critères établis. Pour plus d'informations, veuillez lire les conditions d'utilisation.

    Coordonnées

    Organisation contractante

    Organisation
    Ministry of Emergency Management and Climate Readiness
    Adresse courriel
    procurement@gov.bc.ca
    Détails de l'offre

    Les détails complets de cette occasion de marché sont disponibles sur un site tiers

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    Admissibilité et conditions d’utilisation

    Les occasions de marché du gouvernement du Canada, ainsi que les avis d’attribution, les documents de sollicitations et autres documents sont disponibles sans frais sur AchatsCanada, sans devoir s’inscrire.

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    Détails

    Type d’avis
    Autre
    Langue(s)
    Anglais

    Soutien aux petites et moyennes entreprises

    Si vous avez des questions concernant cette occasion de marché, veuillez communiquer avec l'agent de négociation des contrats, dont les coordonnées se trouvent sous l'onglet Coordonnées.

    Consultez notre page de soutien si vous avez besoin d'aide ou si vous avez des questions sur le processus d'approvisionnement du gouvernement, y compris sur la façon de soumissionner ou de s'inscrire dans SAP Ariba. Vous pouvez également contacter Soutien en approvisionnement Canada, qui dispose de bureaux à travers le Canada.

    Date de modification: